petek, 02. december 2016

ZASVOJENOST Z OGLJIKOVIMI HIDRATI IN KOFEIN

Kofein v kavi ali čaju, gaziranih brezalkoholnih pijačah oziroma tudi drugih pijačah lahko poveča neustavljivo slo po ogljikovih hidratih na dva različna načina.
Prvič,
kofein deluje kot "antihranilo", saj izpira kalij in tiamin iz telesa. Rezultati kažejo, da so ob zaužitju dveh decilitrov kave v časovnem razmiku treh ur pri testiranih osebah opazili do 50-odstotno izgubo sposobnosti absorbiranja tiamina.

Drugič,
kofein lahko povzroči povečanje sle po ogljikovih hidratih v okviru nekoliko manj razumljivega procesa: kofein naj bi spodbujal simpatični živčni sistem, kar naj bi zvišalo vrednost inzulina. Zelo malo raziskav je dalo jasno razlago tega procesa, a povišana vrednost inzulina sama po sebi pojasnjuje, zakaj tako mnogi od nas radi posežemo po "nečem sladkem" kadar pijemo kavo.

Vir:
Tudi z ogljikovimi hidrati ste lahko zasvojeni (Richard in Rachael Heller)








Print Friendly and PDF

četrtek, 01. december 2016

DIŠI PO KRUHU

Doma smo nekoliko omejili uporabo kruha, a še vedno nam tekne in še vedno večkrat zadiši po svežem domačem kruhu. Malo se pogrejmo, stopimo v kuhinjo in vklopimo pečico, ter ustvarimo slasten domači hlebec.

DOMAČ RŽENI KRUH

Sestavine:

  • 700 g ržene moke
  • 1 vrečka kavas
  • 1 žlička sladkorja
  • cca. 3 dcl. vroče ajdove vode, ki je ostala od kuhanja žganjcev
  • 1 žlička soli
  • malo olivnega olja


Moko presejem v večjo skledo, ter vanjo naredim jamico. Noter nasujem kvas, ga posujem s sladkorjem in jamico do vrha zalijem z vročo vodo. Ko naraste, dodam sol in oje in ajdovo vodo, ter zmesim gladko testo. Nato skledo pokrijem s krpo in počakam kakšno uro, da testo naraste. Za tem ga ponovno pregnetem in oblikujem štruco. Položim jo na pekač obložen s peki papirjem ali silikonsko podlogo, ga ponovno pokrijem, ter vklopim pečico na 250 stopinj. Ko se segreje, štruco nekaj krat prečno zarežem, ter pekač postavim v pečico. Kruh pečem cca. 15 minut na 250-tih stopinja in nato še cca. 30 minut na 200 stopinjah.
Pečen kruh postavim na rešetko in počakam, da se ohladi. Nato ga shranim. Vmes pa seveda ne gine kakšen kos svežega, toplega kruha z domačim maslom.




Print Friendly and PDF

torek, 29. november 2016

SIROVI ŠTRUKLJI NEKOLIKO DRUGAČE

Posledica razvajanja z domačim burekom je vedno majhna kepica svežega vlečenega testa, ki ostane ob robovih. Jernej to testo ponovno pregnete in pripravi za ponovno uporabo. Sama iz njega običajno naredim jabolčni štrudelj, tokrat pa sem se odločila, da si bomo privoščili slane gratinirane sirove štruklje. Enostavni za pripravo in dokaj hitro gotovi. Seveda, če te vlečeno testo že čaka v hladilniku.

SLANI GRATINIRANI SIROVI ŠTRUKLJI

Sestavine:

  • vlečeno testo
  • skuta
  • kisla smetana
  • sol
  • 1 jajce
  • sladka smetana za preliv


Mizo sem pogrnila s platnenim prtom, ga nekoliko pomokala in na njem najprej razvaljala, nato pa ročno razvlekla testo. Iz skute, smetane, soli in jace sem zmešala maso in jo razporedila po prvi tretini testa, ki sem ga nato s pomočjo prta zvila v štrukelj.
Testo sem zavila v bombažno krpo in štrukelj položila v vrelo, nekoliko osoljeno vodo. Kuhala sem ga cca. 10 minut. Za tem sem odstranila krpo, štrukelj narezala na manjše kose, ter jih zložila v namaščen pekač. Vse skupaj sem prelila s sladko smetano, ter pekač postavila v pečico za cca. 45 minut. Temperaturo sem nastavila na 180 stopinj. Pečene štruklje sem pustila, da se ohladijo in nato smo navalili.

Noro dobro - vsaj meni!




Print Friendly and PDF

ponedeljek, 28. november 2016

RDEČA KAPICA

Enostavna, elegantna, nekoliko bolj kompleksnega domino vzorca, okrašena z našitimi lesenimi gumbki in ročno vezenimi rožicami. 

V njej izgledam kakor prava rdeča kapica.








Print Friendly and PDF

četrtek, 24. november 2016

NORO!

Zakaj pravzaprav tečem?

Zato, ker v tem uživam.
Zato, ker se tako sproščam in očistim glavo od vseh grdih misli.
Zato, ker je to moj način rekreacije.
Zato, ker si tako privoščim uro ali dve druženja same s seboj.

Tečem, ker mi je to izziv.
Tečem zato, da dokažem sebi, da zmorem.
Tečem tudi zato, ker uživam v tem, da nekaj dosežem.
Tečem, da drugim pokažem, da se da.

S tekom spoznavam nove ljudi.
S tekom odkrivam, kako prijetno je ljudstvo tekačev.
S tekom prav tako odkrivam nove kraje.
S tekom skrbim za dobro počutje.

Tek me polni z energijo.
Tek me dela veselo.
Tek mi zapolni še tisto malo prostega časa, ki ga imam.

In ne nazadnje - tek poskrbi za obilo osebnega zadovoljstva, še posebej, kadar je trud poplačan z dobrim rezultatom na tekmi.

Jaaaa, 3:12:45 je namreč čas, katerega sem minuli vikend potrebovala, da sem prečkala ciljno črto maratona v Valenciji! Ja, in to je čas, ki me je ponesel na tretje mesto med okrog 450 tekačicami v moji kategoriji. Ja, in to je čas, ki sem ga dosegla med približno 18.000 maratonci.























Print Friendly and PDF