ponedeljek, 22. januar 2018

TRIJE ODTENKI ČRNE

Večna črna. Črna v odtenkih. Raznobarvna črna. Vse barve, samo da je črna. Elegantna črna. To so tri pletene kapice. Mehke, volnene, tople.







Print Friendly and PDF

četrtek, 18. januar 2018

DOLGI TEK - 2. del

GORIVO
Če tečete več kot eno uro skupaj, si lahko vzemite s seboj "gorivo" za polnjenje zalog in energije. Voda bi morala biti obvezna, a kot gorivo lahko uporabite tudi športno pijačo, ki vsebuje vse potrebne ogljikove hidrate in elektrolite, gel, med, energijske ploščice ali kakšno sadje.

Različni tekači različno reagirajo na razne vrste "goriva", tako da boste morali sami poiskati tisto, ki ustreza samo vam in vašim potrebam. Npr. nekomu je idealna voda v kombinaciji z medom ali banano, vendar dobro prenaša tudi vse ostalo, obstajajo pa tudi tekači, ki ne prenesejo vode v večjih količinah in pijejo le cedevito ali podobne napitek.

Če se sprašujete, v čem naj to vse nosite, je odgovor sledeč: Odvisno kje tečete. Kadar tečete po mestu ali v urejeni urbani okolici, lahko vodo pijete na pokopališčih, bencinskih pumpah, tržnicah ali v gostilnah, kadar pa si privoščite tek v naravi, med potoki in ptički, pa lahko uporabite tekaški nahrbtnik.

Nekateri tečejo z bidonom, katerega držijo v roki, spet drugi uporabijo tekaški pas s stekleničkami. Dandanes obstaja res veliko možnosti in kombinacij, in na vas je, da ugotovite, kaj vam osebno najbolj odgovarja.

Če pijače ne želite nositi s seboj, si tekaško ruto načrtujte tako, da boste tekli mimo gostilne ali bencinske postaje, kjer se za majhen denar ali celo zastonj lahko okrepčate in napijete.


MENTALNA DELITEV
Že sama misel na tek dolžine mnogim povzroča skrbi in "glavobol" vodi v lenobo in željo, da preskočijo takšen trening in včasih celo upajo na (PRE) slabe vremenske razmere.

A kar se mora ni težko. Trening dolžine si lahko olajšamo tudi psihično in sicer tako, da si dolžino v glavi razdelimo na več manjših odsekov. Na primer 30 kilometersko razdaljo si razdelimo na 3 x 10 km in tako tečemo po odsekih. Ali pa 15 km si razdelimo na 1 km, pa še en in še en in tako do konca.

Sama osebno, si razdalje vedno delim na maksimalno pet krajših odsekov in tako v glavi odštevam od 5 do konca. Če mi je tak krajši odsek predolg, ga ponovno razdelim na dva li tri pododseke, a nikoli v glavi ne presežem številke 5.


POTRPEŽLJIVOST
Grajenje dolžine oziroma nabiranje kilometrov traja, tako kot traja sama dolžina. Dolžina se ne zgodi čez noč, njen največji prijatelj pa je potrpežljivost.

Počasi, potrpežljivo, z voljo in vztrajno, še posebej če ste na začetku tekaške avanture. In ne pozabite, tek in dolžina sta tukaj in niti najslabše vreme vas ne more rešiti.

Pravzaprav sta tek in dolžina statični količini, vedno prisotni in na nas je, da te kilometre pretečemo.



Print Friendly and PDF

torek, 16. januar 2018

DOLGI TEK - 1. del

Dolgi teki enkrat na teden sodijo pri večini tekačev med redni program priprav na tekmo. Mnogokrat so dolgi teki dolgočasni, včasih predolgo trajajo, a tudi vreme ni vedno idealno. Kako jih pretvoriti v užitek?

POČASNEJŠI TEMPO
Pri dolgem teku je najbolj pomembna hitrost oziroma počasnost. Mnogi tekači, tudi tisti bolj izkušeni, se težko pripravijo do tega, da tečejo počasi, pa čeprav le enkrat na teden. Mnogim je trening dolžine zelo dolgočasen, nekateri ga nikoli ne vzljubijo, mnogi pa so vedno v naglici, hektiki in hitenju. Posebej veliko nevarnost predstavlja srečanje z znanci - netekači, katerim hiutimo opravičevati svojo počasnost, pri čemer smo v stanju izpovedati celotno štorijo o tem zakaj tečemo tako počasi. A vseeno, upočasnite tempo in ne forsirajte brzine, ker boste energijo potrošili mnogo prehitro. Energijo je potrebno čuvati, saj jo boste potrebovali za celotni dolgi tek, tako da jo čim bolj enakomerno razporedite skozi celotno vadbo.

Z dolgim treningom pripravljamo svoje telo, da kot gorivo koristi maščobe, vplivamo na izboljšanje kardiovaskularnega sistema, povečujemo aerobno odpornost in ne nazadnje treniramo tudi um - navajamo se na trajanje neke aktivnosti in na utrujenost. Tempo teka mora biti takšen, da se lahko med tekom normalno pogovarjamo. Dober način podaljševanja Treninga dolžine je, dodajanje približno 1.5 - 2 minuti na cca. 1.5 km.

DODAJANJE KILOMETROV
Ne pretiravajte z dodajanjem kilometrov iz tedna v teden. Preveč kilometrov v prekratkem času lahko povzroči mnoge poškodbe in privede do zasičenja s tekom. Svojim kilometrom, glede na svoj tekaški staž postopno dodajajte 0.5 do 2.5 km in tako počasi gradite svojo dolžino.

DOLGI TRENING ENKRAT NA TEDEN
Izberite si en dan v tednu za dolgi tek. Večina tekačev izbere ta dan čez vikend (ponavadi nedeljo), ker imajo takrat na razpolago največ časa. Poskrbite, da imate na voljo dovolj časa, tako da brez naglice oddelate svoj trening v lahkotnem tempu. Vsake tri do štiri tedne zmanjšajte dolžino teka, da se izognete pretreniranosti.

LAHKO HODITE
Če imate na začetku težave s tekom dolžine, se vsake toliko časa ustavite in hodite. Nič ni to hudega. Trening zaradi tega ne bo manj kvaliteten. Tudi najbolj izkušeni tekači na dolgih tekih mnogokrat postanejo, predahnejo, spijejo kozarec vode ali kaj malega pregriznejo. Po določenem času, boste pretekli celotno načrtovano dolžino, pri čemer zmanjšali možnost nastanka poškodb in se izognili nepotrebni utrujenosti. Še to, eno izmed najpomembnejših dejstev za uspeh dolgega treninga je, kako dolgo ste na nogah. Seveda, bolj dolgo, tem bolje.








Print Friendly and PDF

ponedeljek, 15. januar 2018

MADAM ROZA

Prav danes je dan za tole toplo, mehko pleteno kapo. Narejena je iz roza preje, kateri je dodana svetleča nitka. Okrašena je s kvačkanimi krogci, na vrhu pa je dodan velik cof.






Print Friendly and PDF

torek, 09. januar 2018

SLASTNI SEGEDIN GOLAŽ

Segedin golaž je legendarna jed iz madžarske kuhinje, pri kateri v eni posodi združimo svinjsko vratovino ali pleče, kislo zelje in sesekljano čebulo, počasi praženo skoraj do karameliziranja. Zapovedane začimbe so mleta rdeča paprika, poper in česen, lahko pa še kumina ali/in brinove jagode.

Pravijo, da segedin golaž pravzaprav sploh ni golaž. Po legendi je József Székely, znani madžarski gurman, novinar in pisatelj, vstopil v restavracijo tik pred zapiranjem. Natakar mu je povedal, da je vsega zmanjkalo, ostalo naj bi le še nekaj kuhanega mesa in kislega zelja. Székely je naročil naj pogrejejo vse skupaj.

Tudi pri nas zima ne more miniti brez te odlične jedi.

SEGEDIN GOLAŽ

Sestavine:

  • kislo zelje
  • svinjska vratovina ali pleče
  • ocvirki
  • čebula
  • česen
  • lovorjev list
  • mleta rdeča paprika
  • malo koncetrata paradižnikove mezge
  • malo kumine
  • kisla smetana


V večji posodi sem segrela ocvirke in dodala sesekljano čebulo, ter ko dobro prepražila. Meso sem narezala na enakomerne kockice in ga dodala prepraženi čebuli. Počasi sem ga pražila, da se je speklo z vseh strani. Nato sem ga potresla z rdečo papriko, prepražila in dodala zelje, ter po potrebi olje. Vse sem začinila s sesekljanim česnom, kumino in lovorjevim listom, pokrila in pustila da se kuha cca. eno uro.
Segedin je kuhan, ko sta zelje in meso popolnoma mehka.

Kot prilogo sem skuhala koruzne žgance, segedin, pa po želji okrasila s kislo smetano.

NORO DOBRO!



Print Friendly and PDF

ponedeljek, 08. januar 2018

MEHKA LEPOTICA

Prvi je prišel krzneni cof, nato sem dodala še mehko merino volno in vse skupaj začinila s prozorno zlatimi gumbki. Nastala je mehka, topla, zimska kapica.






Print Friendly and PDF

torek, 02. januar 2018

DOMAČA DARILA - domače olje in jegermaister

Pred nami je zadnji dan praznikov in pod smrekico je še zadnje darilo. V lične stekleničke sem nalila domač jegermajster in domače olivno olje in jih postavila v darilne vrečke.

Tako. Darila so razdeljena. Vstopili smo v leto 2018, dan se daljša in pred nami so nove dogodivščine. Le kaj nas čaka?








Print Friendly and PDF

ponedeljek, 01. januar 2018

DOMAČA DARILA - ogrlice

Med vsemi domačimi izdelki se pod smrekico znajde tudi moj nakit. Seveda, če pa ga tako rada izdelujem. In lep je, zakaj ga potem nebi podarila.



Print Friendly and PDF