torek, 16. januar 2018

DOLGI TEK - 1. del

Dolgi teki enkrat na teden sodijo pri večini tekačev med redni program priprav na tekmo. Mnogokrat so dolgi teki dolgočasni, včasih predolgo trajajo, a tudi vreme ni vedno idealno. Kako jih pretvoriti v užitek?

POČASNEJŠI TEMPO
Pri dolgem teku je najbolj pomembna hitrost oziroma počasnost. Mnogi tekači, tudi tisti bolj izkušeni, se težko pripravijo do tega, da tečejo počasi, pa čeprav le enkrat na teden. Mnogim je trening dolžine zelo dolgočasen, nekateri ga nikoli ne vzljubijo, mnogi pa so vedno v naglici, hektiki in hitenju. Posebej veliko nevarnost predstavlja srečanje z znanci - netekači, katerim hiutimo opravičevati svojo počasnost, pri čemer smo v stanju izpovedati celotno štorijo o tem zakaj tečemo tako počasi. A vseeno, upočasnite tempo in ne forsirajte brzine, ker boste energijo potrošili mnogo prehitro. Energijo je potrebno čuvati, saj jo boste potrebovali za celotni dolgi tek, tako da jo čim bolj enakomerno razporedite skozi celotno vadbo.

Z dolgim treningom pripravljamo svoje telo, da kot gorivo koristi maščobe, vplivamo na izboljšanje kardiovaskularnega sistema, povečujemo aerobno odpornost in ne nazadnje treniramo tudi um - navajamo se na trajanje neke aktivnosti in na utrujenost. Tempo teka mora biti takšen, da se lahko med tekom normalno pogovarjamo. Dober način podaljševanja Treninga dolžine je, dodajanje približno 1.5 - 2 minuti na cca. 1.5 km.

DODAJANJE KILOMETROV
Ne pretiravajte z dodajanjem kilometrov iz tedna v teden. Preveč kilometrov v prekratkem času lahko povzroči mnoge poškodbe in privede do zasičenja s tekom. Svojim kilometrom, glede na svoj tekaški staž postopno dodajajte 0.5 do 2.5 km in tako počasi gradite svojo dolžino.

DOLGI TRENING ENKRAT NA TEDEN
Izberite si en dan v tednu za dolgi tek. Večina tekačev izbere ta dan čez vikend (ponavadi nedeljo), ker imajo takrat na razpolago največ časa. Poskrbite, da imate na voljo dovolj časa, tako da brez naglice oddelate svoj trening v lahkotnem tempu. Vsake tri do štiri tedne zmanjšajte dolžino teka, da se izognete pretreniranosti.

LAHKO HODITE
Če imate na začetku težave s tekom dolžine, se vsake toliko časa ustavite in hodite. Nič ni to hudega. Trening zaradi tega ne bo manj kvaliteten. Tudi najbolj izkušeni tekači na dolgih tekih mnogokrat postanejo, predahnejo, spijejo kozarec vode ali kaj malega pregriznejo. Po določenem času, boste pretekli celotno načrtovano dolžino, pri čemer zmanjšali možnost nastanka poškodb in se izognili nepotrebni utrujenosti. Še to, eno izmed najpomembnejših dejstev za uspeh dolgega treninga je, kako dolgo ste na nogah. Seveda, bolj dolgo, tem bolje.








Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objava komentarja