ponedeljek, 22. oktober 2018

petek, 19. oktober 2018

TEKAŠKA OBUTEV 2. del

Blaženje in stabilnost obuvala sta določena s trdnostjo vmesnega podplata. 

Najštevilčnejša skupina tekačev so pronatorji, ki jim ustreza obutev z ojačanim notranjim delom. Pronacijo uravnava dodatek iz tršega materiala praviloma na notranji strani pete in stopalnega loka. Manjšo ali večjo pronacijo pa je mogoče uravnavati s pomikom tega dodatka bolj naprej proti stopalnemu loku ali bolj nazaj k petnem delu.

Trši kot je dodatek, večji kot je in bolj kot je postavljen proti začetku pete, močnejše je uravnavanje pronacije. Za manjše popravke pronacije je dodatek ožji in postavljen bližje stopalnemu loku. Pri tistih tekačih, pri katerih se premočna pronacija pojavi šele med prenašanjem teže iz pete proti prstom, je ta dodatek postavljen pod stopalni lok.

Tekaška obuvala za supinatorje nimajo ojačitev v srednjem delu podplata, ampak so ta mehkejša in močno blažena, kar olajša stopalu prenos teže. Težav s supinacijo ne moremo reševati z dodatki iz trdih materialov, ki bi jih postavili na zunanji del obutve, saj so obremenitve v tem delu stopala največje in bi tako tvegali nastanek poškodb.
Težave s supinacijo zato odpravljajo z debelejšim zunanjim delom podplata in močnim blaženjem.

Za tekače, ki imajo tako imenovan nevtralni način teka, so primerna obuvala tako za supinatorje kot za pronatorje. Razlika je v tem, da so pronatorska obuvala bolj stabilna, pri supinatorskih pa je poudarek na dobrem blaženju.

Poleg navedenega pa se obuvala razlikujejo tudi glede na težo tekačev (obutev z debelejšim ali tanjšim podplatom in blaženjem, prilagojenim teži tekačev), oblikovanost stopala (obuvalo s širšim ali ožjim notranjim delom), teren, za katerega je predvidena njegova uporaba (obuvalo za tek po neurejenih ali po urejenih podlagah - asfalt, makadam).

Modeli za tek po neurejenih podlagah imajo močnejši in debelejši profil podplata, močnejšo povezavo med sprednjim in zadnjim delom, zato so tudi trši in bolj togi. Prav tako velja, da težji kot je tekač, debelejši mora biti podplat obuvala in bolje blažen, saj uravnava večje sile kot pri lažjih tekačih. Zato tekmovalno obuvalo ni primerno za težje tekače, saj imajo ti tanjši podplat.

Tekaški modeli, namenjeni tekmovanjem oziroma hitrim tekom, predstavljajo posebno skupino. Ti modeli imajo le najnujnejše dodatke in so zato lažji. Ker imajo manj vgrajene tehnologije za blaženje in za stabilnost, jih ne ločimo na modele, namenjene pronatorjem oziroma supinatorjem. Ravno zaradi tega so namenjeni lažjim tekačem, pri katerih se tudi manjše blaženje in manjši dodatek za stabilnost izrazi. Za težje tekače pa je priporočeno, da tudi za tekmovanja izberejo modele z več tehnologije, torej težje, vendar varnejše modele.







Print Friendly and PDF

torek, 16. oktober 2018

MOJA ČOKOLADA - čokoladno lešnikov namaz

Ne bom rekla, da imam lešnikove namaze rada. Ne. Lešnikove namaze preprosto obožujem in so edina sladica, ki je med vsemi sladkimi jedmi ostala na mojem rednem repertoarju.

Sladkorja namreč že dve leti skoraj ne uporabljamo, oziroma se ga izogibamo kolikor se le da. A čokoladno - lešnikovi namazi .... mmmm, ti so zgodba zase. A ne vsi. Le tisti najbolj kvalitetni, z okusom po lešnikih.

In potem je nekega dne prispel čokoladno-lešnikov namaz by Moja čokolada ...

in sem ga odprla ...

vzela žlico ...

jo potisnila globoko v kozarec ...

jo napolnila ...

in odnesla v usta.
.
.
.
Kaj naj rečem?
Vem kakšen je okus praženih lešnikov v domačem namazu.
Vem kako dooober je domač lešnikov namaz.
Vem, da domač lešnikov namaz krepko prekaša količino lešnikov v kupljenem namazu.
.
.
.
A ta namaz je z eno besedo povedano BOMBA!

Je slasten.
Z okusom po praženih lešnikih.
Kremast.
Ne presladek, za moj okus dobro sladek.
Bogatega okusa.

Skratka VRHUNSKI!


BREZ SLABE VESTI GA PRIPOROČAM VSEM LJUBITELJEM LEŠNIKOVIH NAMAZOV, KOT TUDI TISTIM, KI TO ŠE NISO!

POIZKUSITE, NE BO VAM ŽAL.



ČOKOLADNO - LEŠNIKOV NAMAZ BY MOJA ČOKOLADA







MOJA ČOKOLADA.SI

Print Friendly and PDF

ponedeljek, 15. oktober 2018

petek, 12. oktober 2018

TEKAŠKA OBUTEV - 1. del

Obutev ima pri teku pomembno vlogo, saj absorbira določen del sile podlage na stopalo in ta pritisk razporedi iz območja, kjer je pritisk največji na širšo površino.

V primerjavi s hojo delujejo med tekom na stopalo večje sile, vendar pa je zato čas obremenitve krajši. Sicer pa je pri tekaškem koraku v primerjavi s hojo (kjer ob stiku stopala s tlemi peta nosi največje breme) pritisk na peto manjši, zato ta del stopala tudi ni tisti, ki bi bil najbolj izpostavljen poškodbam. Največjemu pritisku pri teku in s tem tudi tveganju za poškodbe je izpostavljen sprednji del stopala (druga stopalna kost, pritisk pa se nato preko prve in tretje stopalnice razteza do palca).

Razporeditev pritiska na stopalo je nadalje odvisna tudi od anatomskih značilnosti stopala in celotnih spodnjih okončin tekača. Glede na način teka (postavljanja stopala in prenosa teže pri koraku) lahko tekače razvrstimo na pronatorje in supinatorje. O optimalnem in naravnem prenosu teže pri tekaškem koraku govorimo, če se teža ob dotiku stopala s podlago na zunanji strani pete prenese proti notranjemu delu stopala in proti palcu. Pot prenosa teže torej ni ravna. Če se pri prenosu teže stopalo pod stopalnim lokom preveč nagne na notranjo stran, govorimo o čezmerni pronaciji. Pri stopalu, ki se ob dotiku s podlago nagne na zunanjo stran, teža pa zato ostane na zunanjem delu stopala in prenese bolj v smeri mezinca, govorimo o supinaciji stopala. Če se stopalo sicer nagne na notranjo stran, vendar minimalno, pri čemer je obremenitev telesa optimalna, pomeni, da gre za klasični, nevtralni tip tekača. Običajno je način teka povezan z obliko stopalnega loka, ni pa to nujno. Supinatorji imajo običajno visok stopalni lok (v tem primeru so noge običajno postavljene v obliki črke O). Tisti z nizkim stopalnim lokom (v tem primeru so kolena običajno bolj skupaj, noge pa so postavljene v obliki črke X) pa imajo običajno čezmerno pronacijo.

Da bi tekaško obuvalo doseglo svoj namen (blaženje pritiskov in stabilizacija stopala), mora biti prilagojeno značilnostim različnih tipov tekačev. Glede na to se tekaška obuvala med seboj razlikujejo po mestu ojačitve oziroma blaženja.



Print Friendly and PDF

ponedeljek, 08. oktober 2018

ZLAT KOMPLET

Najprej je nastala lepa elegantna zapestnica, ker pa sem bila vsa obdana z zvnočki, je nastala še ljubka ogrlica.
Lep komplet.





Print Friendly and PDF

torek, 02. oktober 2018

TEK ZA TELO, DUHA IN DUŠO

Gotovo vam je že kdo od tekačev pripovedoval, kako mu tek koristi in kaj vse se mu je v življenju zaradi teka obrnilo na bolje. Nekdo, ki ne teče, sprva to komajda verjame. Vendar pa, če se začnete s tekom ukvarjati pravilni in pri tem vztrajate, boste gotovo že kmalu postali pravi glasnik teka.

Ko boste začeli teči, boste izpostavljeni vplivu, vremenskih dejavnikov, kot so veter, dež, sneg in sonce. To bo protiutež mnogim uram, preživetim v prostorih, ki so ali popolnoma klimatizirani ali pa ogrevani s centralno napeljavo. Tek vam omogoča, da se znova približate lastni naravi, oziroma pračloveku in tekaški zveri, ki se skriva v vas.

S tem ko vas športno udejstvovanje v naravi zabava, uravnotežite telo, duha in dušo. Vaše telo tako postane vaš prijatelj, vi pa ste v celoti bolje razpoloženi, znova se lahko pogledate v ogledalo in s tehtnico sklenete premirje.

Vsekakor pa vam za zdravje ni potrebno začeti trenirati maratona.

Vir: Velika tekaška knjiga







Print Friendly and PDF

ponedeljek, 01. oktober 2018

četrtek, 27. september 2018

POTOVANJE K SAMEMU SEBI

Verjetno poznate pravljico o pogumnem krojačku Hlačku, ki jih je ugnal sedem na en mah. S tekom boste naenkrat opravili še več. Morda ste na začetku želeli samo nekoliko shujšati ali pa poživiti srce in krvni obtok. Potem pa ste že po nekaj tednih rednega teka opazili, da se je v telesu in glavi tako rekoč en passant ()mimogrede) spremenilo še veliko več. Tek je dobro vplival tudi na vaše počutje in psiho. Dejansko ste se podali na vseživljensko celostno potovanje k samemu sebi.

Izboljšujete svojo vzdržljivost in s tem tudi odpornost proti utrujenosti. Tako ste preprosto vzdržljivejši v svojem vsakdanjem življenju, prostem času in pri športu.

Zaradi povečane porabe kalorij pri teku (delovni metabolizem) in tudi stalno povečanega osnovnega metabolizma se zmanjšuje vaša telesna teža. Dosežete in ohranjate svojo normalno, idealno in tekmovalno težo.

Spodbudite proces izmenjave maščob - odvečna maščoba se pri teku razgrajuje in povečuje se rast mišic. Delež aktivne telesne mase se tako povečuje, kar pomeni, da je večji tudi osnovni metabolizem.

Tek je tudi idealen trening za trebuh, noge in zadnjico. Prav človekova pokončna hoj je tista, ki ne samo da oblikuje napete in trdne noge, ampak tudi oblikuje nadvse pomembne mišice na zadnjici.

Prehrana se prav gotovo spremeni. Tekači se zato nad povprečno dobro spoznajo na prehranska vprašanj. V hrani boste lahko bolj uživali, saj boste naslednji dan na treningu spet porabili kalorije.

Vaše srce in krvni obtok bosta sposobna prenašati večja obremenitve. Žile postanejo prožnejše, krvne vrednosti pa se izboljšajo.

Vaš imunski sistem se okrepi. Prehladna in gripozna obolenja se vas bodo lotevala redkeje in manj izrazito, zdravljenje pa bo potekalo hitreje.

Kite in kosti se okrepijo, sklepi so bolje namazani.

Ne da bi se izčrpavali, tako rekoč igraje, razgrajujete stresne hormone. Občutno se zmanjša tudi vaša želja, da bi stres izravnavali s cigaretami, hrano ali z alkoholom.

Zaradi izločanja telesnega hormona sreče serotonina in endorfinov se počutite dobro in ste zato bistveno manj dovzetni za depresije.

Med tekom lahko veliko razmišljate in miselno predelate vse zasebne in službene probleme. Vendar se pri teku, podobno kot pri sanjah, zgodi, da jasne misli, ki nas obhajajo, hitreje pozabimo. Zato nekateri s sabo jemljejo majhne diktafone.

Po teku boste najprej povsem budni in zbrani, kasneje pa boste lahko bolje spali.

V tekaški skupini boste našli družabnost in stike z enako mislečimi. Veselite se tekaškega "čvekanja"

Kadar tečete sami, imate končno čas le zase. Lahko se v miru natečete, sprostite in celo meditirate.

Po prvem napredku in uspehu vam zraste občutek za lastno vrednost. Tek postane model in tudi na drugih področjih življenja si boste upali več in premikali svoje meje.

Tek je že milijone let naravno sredstvo proti staranju. Proces staranja poteka počasneje, statistično gledano boste živeli nekaj let dlje, in kar je še pomembneje vaše življenje bo tudi v poznih letih veliko bolj kakovstno. Biološko gledano boste v primerjavi z običajnimi ljudmi desetletje mlajši.

Vir: Velika tekaška knjiga







Print Friendly and PDF