sreda, 11. september 2013

...PA PONOVIMO VAJO

Tile grdi in deževni dnevi so prišli kot naročeni, da ponovno nekoliko bolj aktivno stopimo v kuhinjo, zavihamo rokave in se dvakrat ali trikrat zasučemo okrog sebe.

Sama sem deževni ponedeljek, dan, kateremu rečem moja mala nedelja, izkoristila za peko, peko in še enkrat peko. Kaj je nastalo. Po dolgem in vročem poletju je končno spet zadišal domači kruhek. Ste že pozabili kako se to počne? Eh, sigurno ne. A za vsak primer ponovimo vajo. Tako gre:

DOMAČI BELI KRUH

Sestavine:
  • 700 g gladke moke
  • 1 kocka kvasa
  • žlička sladkorja
  • topla voda
  • žlička soli
  • žlička olivnega olja
  • cca. 1 dcl. navadnega jogurta
  • cca. 2 dcl. tople vode

V večjo skledo sem presejala moko, vanjo naredila jamico in noter nadrobila kocko kvasa. Posula sem ga s sladkorjem in jamico do vrha zalila s toplo vodo.


Počakala sem približno 10 minut, da je kvas narasel.


Nato sem dodala sol, olje, jogurt in vodo, ter zmiksala maso za kruh.




Testo sem prekrila s kuhinjsko krpo, ter ga pustila dobro uro v toplejšem prostoru, da je le-to naraslo na dvakratno količino.


Vzhajano testo sem temeljito ročno pregnetla, oblikovala hlebec in ga položila na pekač obložen s peki papirjem. Hlebec sem trikrat plitvo prerezala, ga pokrila s kuhinjsko krpo, ter pustila nadaljnih 20 minut, da je nekoliko narasel.


Med tem časom, ko je hlebec vzhajal, sem vklopila pečico na 250 stopinj in počakala, da se je temeljito segrela.


V segreto pečico sem postavila pekač in pekla kruh prvih 15 minut na najvišji temperaturi, nato pa sem temperaturo zmanjšala na 200 stopinj in pekla kruh še nadaljnih 30 minut.


Pečen kruh sem vzela iz pečice in ga postavila na rešetko, da se je ohladil.

 
No, seveda smo tako kot vedno zvečer probali še vročega. Mmmmmm njami!
 
Bo šlo? ITAK!
Print Friendly and PDF

11 komentarjev:

  1. Ja, res so lepi :) Mene pa zanima, če lahko dam namesto bele moke polnozrnato, ne da bi spreminjala količino ostalih sestavin? Pozdrav, Maja

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Belo moko lahko nadomestiš s katerokoli moko - polnozrnato, rženo, polbelo, ajdovo (jo je potrebno prej poparit)
      Fajn peko!

      Izbriši
    2. Hvala! Imam tak rešpekt pred peko, da še zbiram pogum za prvi poskus..

      Izbriši
    3. Kar, kar, ni noben bav bav!

      Izbriši
    4. No, pa sem ga spekla :) Vse je super, samo ena stvar me moti - kruh ima preveč okusa po svežem kvasu. Imaš morda kakšen nasvet zame?? Maja

      Izbriši
    5. Joj, na to vprašanje pa nimam odgovora.

      Izbriši
    6. pa vseeno hvala :)

      Izbriši
  2. Sestavine pripravljene,grem v akcijo.Rada pečem po teh receptih Jaz sem že delala z polnozrnato in je ok.
    lp

    OdgovoriIzbriši