sreda, 5. februar 2014

VSEMOGOČNA POHORSKA OMLETA

Originalni recept je slonel na trojkah: tri jajca, tri žlice moke, tri žlice sladkorja, tri žlice brusničnega džema, ena sladka smetana in sladkor v prahu. 

Kako pa je zdaj?
Tako je omleto pripravil na Pohorju vodja kuhinje v hotelu Bellevue Nino Sabolek, ki se zavzema, da bi se originalna pohorska omleta ohranila. Saj obstajajo tudi različice, ki so se rojevale že v času njenega nastanka. Med posameznimi domovi na Pohorju je vladala konkurenca in po svoje so jo spreminjali - dodali v maso jajce več ali kaj podobnega, vendar so si med seboj pomagali in skupaj branili njeno izvirnost. 

Poudarja še, da je treba spremenjene vsebine tudi drugače imenovati. Na primer, če nadomestimo brusnice z drugim sadjem, je to omleta stefani. 

Predlaga tudi, da lahko stepeno smetano, ko jo nabrizgajo na servirni krožnik, obložijo tudi s svežim jagodičevjem, a le takšnim, ki raste pod Pohorjem, recimo gozdnimi jagodami, malinami, borovnicami ali robidami. Nikakor pa ne moremo imenovati pohorska omleta sladice, v katero smo dali ananas ali pa celo sadje iz kompota.

Pohorska omleta mora priti na mizo še topla in povsem sveža. Zgornja količina zadostuje za dve do tri osebe. Gost naj se z njo sladka počasi in uživa v njenem okusu. Količina je vedno enaka in tudi to je ena od posebnosti pohorske omlete.

ŠTEFANI OMLETA


Sestavine:



  • 3 jajca
  • 2 žlici sladkorja v prahu
  • 3 žlici moke
  • limonina lupina
  • vanilin sladkor

Nadev:

  • 3 žlice jagodne ali marelične marmelade
  • 30 dag mešanega sadja
  • limonin ali jabolčni sok
  • ¼ l sladke smetan

Najpres sem pripravila pekač, kar pomeni da sem ga obložila s peki papirjem.




Nato sem si pripravila vse sestavine:



Iz beljakov sem naredila sneg v katerega sem že med mešanjem dodala sladkor v prahu. 



Dodala sem vanilijev sladkor, rumenjake, moko s pecilnim praškom in limonino lupino. 







Na namazan in pomokan pekač oz. na pekač obložen s peki papirjem sem vlila maso in oblikovala veliko okroglo omleto (lahko pripravimo tudi v posebni veliki ponvi za omlete). 



Dala sem peči v pečico segreto na 200 stopinj Celzija za 10-12 minut. Medtem, ko se je pekla sem narezala sadje: kivi, hruške in pomarančo.




Omleto sem vzela iz pečice, nekoliko počakala in jo prestavila na velik krožnik. 




Navlažila sem jo s sokom, premazala z marmelado - jagodno in po njej razporedila na koščke narezano sadje. Sadje sem premazala s sladko smetano in omleto prepognila.



Originalna omleta ima smetano nadevano okrog nje po krožniku, a jaz sem to nekoliko spremenila. Smetano sem namazala po vrhu omlete - zakaj bi jo mazala po krožniku, če jo lahko kar po omleti? 




Po mojem ni potrebno razlagati kako je bila dobra. Pa še ratala je super - za prvič. In kaj je najbolj pomembno? Da je hitro gotova - odlična sladica v pol ure.

Print Friendly and PDF

2 komentarja:

  1. Ah,oh pa njami...slike povedo vse.Ja kaj drugega kot mikser in akcija.Samo naj se ta ledena doba konča,da bodo rekreacije daljše,drugače ne bo dobro.Jaz bom jutri samo solatni krožnik,namesto priloge pa mmm sladico-omleto.Meglen in leden pozdrav iz Prekmurja!

    OdgovoriIzbriši
  2. Jutri jo bom naredila. Me spominja na čase ko sem hodila k teti na obisk...

    OdgovoriIzbriši