petek, 27. november 2009

KALČKI ZELENEGA MUNGO FIŽOLA



Bogati z vitamini in z malo kalorijami so kalčki pogosta sestavina zdrave prehrane. So tudi odlična zimska zelenjava in vir vitaminov v mrzlih mesecih. Izredno primerni so tudi kot dotatek k različnim salatam.

Kalčki zelenega mungo fižola imajo hrustljav in svež okus. Bogati so z beljakovinami in škrobom. Ne vsebujejo olja. Med kaljenjem se zelo poveča vsebnost vitaminov: riboflavina je 5 x več, niacina pa desetkrat. Bogati so tudi z vitamini E, A in C, ter železom, kalcijem, kalijem, magnezijem in fosforjem. Regulirajo holesterol, razkužujejo kri in jetra.

Priprava:
Pred uporabo seme operemo.
Namakanje - 12 ur.
Spiranje - dva do trikrat na dan.
Primerna kalilna temperature - višja kot sobna.
Čas kaljenja - 4 - 6 dni.

Posebnost:
Kalčki so enostavni za vzgojo. Potrebujejo veliko vode. Uporabljamo jih lahko kot zelenjavo v narastkih, riževih, ješprenovih in prosenih jedeh. Za omake ali nadev k testeninam, v jajčnih jedeh, na zelenjavnem pecivu, picah,...

FIŽOLOVA SOLATA S KALČKIstročji fižol, kalčki zelenega fižola, čebula, slani sir - po želji, bučno olje, sol, poper, kis

Stročji fižol operemo, mu odstranimo rasne vršičke, ter ga narežemo na pol ali na tretino. Vsipamo ga v slano, vrelo vodo, ter 4-5 min. kuhamo. Dodamo kalčke, na kocke narezan slani sir in čebulo narezano na rezine. Začinimo, ter postavimo za nekaj časa v hladilnik.

Hladna solata se prav prileže zvečer, po kakšni aktivnosti.





Print Friendly and PDF

3 komentarji:

  1. Mmmmmm njami! Kako dobro pa to zgleda....

    OdgovoriIzbriši
  2. Ali je potrebno kalčke pred uporabo blanširati glede na to ,da so stročnica?

    OdgovoriIzbriši