ponedeljek, 13. december 2010

NA MIZE PRIHAJA KISLO ZELJE

Tale hladen zimski čas, je tudi čas, ko se začne sezona kislega zelja. Ma, kaj začne! Je že v polnem razmahu. To preprosto zimsko živilo ni le okusno za pojest. Prvijo, da je tudi zdravilno in učinkovito sredstvo za čiščenje telesa.

Privoščimo si ga surovega v salati, ali v segedin golažu, ali pa v tej slastni musaki:

MUSAKA IZ KISLEGA ZELJA
750 g kislega zelja, 80 g riža, 3 dl mleka, 8 žlic olja, 100 g čebule, pelati, mleto meso, lovorov list, sol, poper, jajce

Navedene količine, so količine, ki jih imam zapisane na svojem receptu. A kakšne so dejanske količine? Pojma nimam. Vem le, da sem uporabila eno čebulo, pol kile mletega mesa, dve skodeli riža, šalico mleka, eno kilsko plastično posodo zelja, ter malo vseh ostalih navedenih začimb.

Skratka. Želela sem povedati, da količine za musako po želji prilagodimo lastnemu okusu. Če imamo raje več riža in manj zelja, ali manj riža in več mesa, ali več zelja in manj mesa, ...., pač uporabimo dozo sestavin, ki nam najbolj teknejo.

Sama sem se zadeve lotila tako:
Najprej sem v večji količini vode na tričetrt skuhala dve skodeli riža.


Medtem ko se je riž kuhal, sem očistila čebulo


in jo narezala.


V večjo ponev sem nalila malo olivnega olja, ter dodala narezano čebulo.
Čebulo sem na rahlo prepražila, dodala mleto meso, še malo popražila ter dodala na kose narezane pelate.
Omako sem zalila z malo vode, dodala lovorov list, sol in poper, ter jo pustila kakšnih 20 minut, da se kuha.
Zatem sem vzela večji pekač, ga namazala z olje, ter na rahlo posula z moko. Na dno sem naložila polovico kislega zelja in preko njega mesni nadev.


Na vrh mesnega nadeva sem enakomerno razporedila kuhan riž.


In na koncu, kot zadnjo plast dodala še drugo polovico zelja.
Nato sem v skodelici zamešala jajce in mleko, ter prelila preko musake. Pekla sem na temperaturi 180 stopinj, približno eno uro.
Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar