četrtek, 1. marec 2012

JEDI NAŠIH BABIC IN DEDKOV

Zlivanke ali pečenjaki so jedi, ki jih najpogosteje pripravljamo za zajtrk ali večerjo in so najpogosteje pripravljene iz podlage oziroma testa in različnih dodotkov. Ime so najverjetneje dobile zaradi redkosti testa, ki je ostalo tudi po dodajanju drugih sestavin še zmeraj tekoče in so ga brez težav vlili v pekač, v katerem jih spečemo.

Značilne zlivanke, ki jih pri nas pripravljamo so ajdova zlivanka - navadna ali s skuto, koruzna zlivanka z jabolki ali jabolčno čežano in sirova ali skutna zlivanka. Mi smo si pripravili tega:

ZDROBOV PEČENJAK Z JABOLČNO ČEŽANO
 Sestavine za pečenjak:
  • 1 liter mleka
  • pšenični zdrob
  • žlička soli
  • 3 jajca
  • sladkor po okusu
Mleko sem zavrela, ga posolila, ter vanj zakuhala pšenični zdrob. Delno ohlajeni masi sem vmešala malo sladkorja, rumenjake in sneg iz beljakov. S to maso sem napolnila pekač, ter jo pekla približno 45 minut, pri temperaturi 200 stopinj.

Medte, ko se je pečenjak pekel, sem pripravila jabolčno čežano po naslenjem receptu:

JABOLČNA ČEŽANA
Sestine:
  • 6 jabolk
  • cimet
  • sladkor po okusu
  • voda
  • rezina masla
  • moka
  • kisla semtana
Jabolka sem olupila, narezala na kose, jih posula s cimetom, malenkost sladkala in skuhala v malo vode. Ko so so se jabolke zmehčale, sem posodo odstavila iz ognja, ter jabolke pretlačila s tlačilko za pire. V majhni ponvi sem segrela maslo in dodala moko, ter jo prepražila, kar pomeni, da sem naredila prežganje. Prežganje sem dodala pasiranim jabolkam, ter celotno zmes še nekoliko pokuhala. Dodala sem dve žlici kisle smetane, čežano premešala in že je bila jed gotova.

 S čežano smo oblili pečenjak in slastno večerjo naših babic in dedkov na brzino pojedli.




Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar