četrtek, 14. oktober 2010

DIETE...TAKŠNE ALI DRUGAČNE

Vsaki dan smo iz vseh koncev in krajev zasipani z nasvetih o zdravem hujšanju in vzdrževanju telesne teže z raznoraznimi sezonskimi, ločevalnimi, mesečnimi, beljakovinskimi, ... , dietami.

...pa si mislim:

Ali ni že vsem jasno, da diete ne delujejo, vsaj na daljši rok ne? Ali nimamo vsi prijateljev in znancev, ki so že bili na dietah in so nekaj časa izgledali zares dobro, nato pa so se počasi zredili nazaj ali celo pridobili še kakšen dodatni kilogram?

Tisto, kar je zares učinkovito je telesna aktivnost, ki je tudi iz dneva v dan bolj cenjena. Športna aktivnost, ki je za hujšanje in ohranjanje telesne teže najprimernejša je .... nič drugega kakor tek.

Nekaj zanimivih dejstev:

Vzdržljivostna vadba je ponavadi najboljša metoda za izgubljanje maščobe. Ne samo, da se med tekom porablja maščoba, ampah hkrati postanejo mišice, ki sodelujejo pri teku glavni topilci maščobe, ki neželeno substanco zelo hitro uničujejo. Mišice se hranijo z maščobo, kar pomeni, da višji odstotek mišične mase imamo, več maščob dnevno pokurimo.

Večina tistih, ki se tehta vsaki dan, želi izgubiti »kilograme«, a dejstvo je, da kadar jemo normalno ali se celo držimo diete izgubljamo predvsem tekočino, kilogrami pa ostanejo.

Kadar se telesna teža nenadoma zmanjša za kilogram ali več, ste sigurno izgubili tekočino, ki jo je potrebno nemudoma nadomestiti. Če želite izgubiti pol kilograma maščobe, morate preteči vsaj 40 kilometrov, kar pomeni, da je malo možnosti, da je nenadna izbuba telesne teže maščoba.

Tek razvija mišice, ki topijo maščobo. Ko se te mišice aktivirajo goltajo maščobo med vadbo in še nekaj ur po končanem treningu, celo takrat ko sedimo ali spimo.

Ko pričnemo s tekom, porabljamo predvsem ogljikove hidrate in zelo malo maščob. Po približno 5-10 minutah se poveča odstotek pokurjene maščobe, odstotek ogljikovih hidratov pa zmanjša. Po približno 30 minutah se kot primarno gorivo porabljajo predvsem maščobe. Zato je pomembno, da traja trening vsaj 40 minut ali več.

Ko končamo s treningom se proces nadaljuje. Telo še naprej »teče« in kuri kalorije. Kadar treniramo telo dela s polno paro. Ko se ustavimo, pa potrebuje še nekaj ur, da se popolnoma umiri.

Ne samo, da porabimo več kalorij med vadbo in po vadbi, kot nekdo, ki ne trenira. Poraba je večja tudi takrat, kadar sedimo ali spimo.

Vzdržljivostni tek lahko natrenira naše mišice, ki za energijo porabljajo predvsem sladkorje, da pričnejo namesto tega uporabljati maščobe.

Ni nujno, da med dieto stradate. Ko postane tek vaša redna dejavnost boste ugotovili, da zaradi rednega treninga lahko jeste kar hočete, saj telo samo prične zavračati mastno in težko prebavljivo hrano. Seveda, pa to pomeni, da morate biti pri hrani zmerni in se ne prenajedate.

Skratka:
Najboljša dieta je tek. Potrebujemo le tekaške copate, tekaške hlače in majico, ter nekaj dobre volje in vztrajnost.



Print Friendly and PDF

4 komentarji:

  1. Najboljša dieta je "pojej manj kot porabiš". Tek in vadba z utežmi pa samo pomagata ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Tatjana, točno to je formula za garantirani uspeh!

    Uživaj v teku (mislim, da sem te včeraj videla-pri Merkator centru)!

    OdgovoriIzbriši
  3. Vanja ti kaj delaš za zgornji del trupa?

    OdgovoriIzbriši
  4. Ne, samo tečem in kolesarim.

    OdgovoriIzbriši