četrtek, 19. marec 2015

AJDOVA JABOLČNA TORTA

Ajda izvira iz vzhodnih predgorij Himalaje, iz Junana, Sečuana in vzhodnega Tibeta. V Junanu in kitajskih provincah Shanxi in Shaanxi pridelujejo in uporabljajo predvsem navadno ajdo. V jugozahodnem delu Sečuana pridelujejo tatarsko ajdo na nadmorski višini okoli 2000 - 2800 m, v Nepalu pa navadno in zlasti tatarsko ajdo na še višje ležečih krajih. V Butanu in na severnih območjih Indije, zlasti v okolici Sprinagarja, ter tudi na severnih območjih Pakistana in Afganistana so znani po pridelovanju ajde. Z območja okoli Himalaje se je ajda širila naprej po svetu.

v Evorpo je prišla verjetno po svileni poti, morda pa tudi preko Sibirije. V Sloveniji je prva omemba ajde znana iz leta 1426, v tem obdobju je znanih tudi več zapisov iz Nemčije. Postopoma se je razširila po skoraj vsej Evropi, zlasti pa po Vzhodni in Srednji. Znani pridelovalci so bili Rusi, Ukrajinci, Belorusi, Poljaki, Nemci, Čehi, Madžari, Bosanci, Črnogorci, Hrvati, Avstrijsi, Italijani, na Jugu Švice, v Luksemburgu, Franciji, nekaj so pridelovali na Finskem, posamezni zapisi o pridelovanju ajde so znani tudi s Portugalske, Španije, Anglije in Škotske. V dvajsetem stoletju se je ajda s polj umikala drugim poljščinam, zlasti krmnim rastlinam, zadnja peta pa se v Evropi znova širi zanimanje za pridelovanje in uporabo ajde.

Pa specimo tole dobro pito iz ajdove moke:

AJDOVA JABOLČNA TORTA - PIRAMIDA

Sestavine:

  • 300 g ajdove moke
  • 80 g sladkorja v prahu
  • 200 g masla
  • 1 jajce
  • 1 zavitek pecilnega praška
  • ščepec soli


Sestavine za nadev:

  • 1 kg kislih jabolk
  • 50 g sladkorja
  • 1 vanili sladkor
  • 2 žlički cimeta
  • 75 g rozin (jaz sem jih izpustila)
  • olje za mazanje modela
  • drobtine za posip (sama sem jih nadomestila z mletimi orehi)



Maslo sem razopila, dodala sladkor, sol in jace in sestavine stepala toliko časa, da so se povezale. Nato sem dodala moko s pecilnim praškom, zgnetla gladko testo in ga razdelila na dva dela.

Jabolka sem izkoščičila in naribala na lističe. Dodala sem sladkor in cimet, ter jih dušila do mehkega.

Okrogel model sem premazala z oljem, ter nanj razporedila polovico testa. Posula sem ga z orehi in preko enakomerno razporedila nadev. Iz preostalega testa sem zvila svaljke in jih mrežasto položila preko nadeva.

Torto sem pekla dobro uro na temperaturi 180 stopinj.








Print Friendly and PDF

1 komentar: