sreda, 25. julij 2012

SLASTNI ŽEPKI Z LANENIMI SEMENI

To pravijo zapisi o lanenem semenu:

Drobna rjava semena imajo svojo domovino in izvor najverjetneje v Orientu. Lan so poznali in gojili že Egipčani, čeprav so prvi zapisi o lanu resnično že iz časa stare Mezopotamije, kjer so ga gojili že 5000 let pred našim štetjem. Šele kasneje se je razširil po Evropi, Aziji, Afriki, najkasneje v Severno Ameriko. Poznan je tudi kot stara poljščina Evrope, Prednje Azije, v sedanjem času ga veliko gojijo v Rusiji, ZDA in Kanadi. Lan je enoletna rastlina z vitkim steblom, dolgim do 70 cm. Steblo nosi plod, v katerem je do 10 semen. Je najstarejši vir rastlinske maščobe.

Laneno seme je majceno in ploščato, barva niha od svetle do temno rjave. Kadar seme namočimo v vodi, ga obda sluzast ovoj. Kot tak se uporablja za čiščenje organizma in je idealno hranilo ob spomladanskem postu, čiščenju in prenovi telesa.

Laneno seme vsebuje 30 odstotkov vlaknin, 20 odstotkov beljakovin, veliko mineralov in tudi protirakave (antikancerogene) snovi, ki jih imenujemo lignani ali lignanti. V zadnjem času je postalo to drobceno seme zelo iskano in znano prav zaradi teh protirakavih snovi. Lignanti so pravzaprav vrste vlaknin in alfa linoleična kislina (alfa linolenska kislina, AFA), ki je dobro znana kot omega-3-esencialna maščobna kislina.

Sama sem lanena semena uporabila v slastnih žepkih:

ŽEPKI Z LANENIMI SEMENI

Sestavine:
  • 40 dag ržene moke
  • 20 dag enotne moke
  • 1 kocka kvasa
  • žlička sladkorja
  • žlička soli
  • žlička olja
  • 1 dcl jogurta
  • cca 2 dcl tople vode
  • laneno seme
Kot vedno, sem najprej pripravila testo. Po klasičnem postopku. Najprej sem združila kvas, sladkor in vodo in počakala, da je zmes narasla. Nato sem dodala vse ostale sestavine in testo zmiksala. Krepko. Za tem sem ga pokrila s kuhinjsko krpo in počakala dobro uro, da je fajn naraslo.



 Vzhajano testo sem ročno pregnetla in se lotila izdelave žepkov. Testeno kepo sem razdelila na dva dela in vsak del posebej na deeeebelo razvaljala.



Valjeno testo sem razrezala na kvadratke približnih dimenizij 8x8 cm. Žepke sem razporedila po pekaču in jih pokrila s kuhinjsko krpo.


Nato sem vklopila pečico in počakala, da se segreje. Ponovno vzhajane kruhke sem položila v vročo pečico in jih spekla.


 

 Pekla sem jih približno 40 minut. 20 minut na 250-tih stopinjah in nato do konca na 200-tih stopinjah.
 

 NJAMČI!
 
Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar