četrtek, 10. april 2014

KAKO TI USPE?

Ko nanese beseda na kruh, me mnogi vprašajo kako mi pri vseh teh mojih dejavnostih uspe peči še kruh? Redno, vsaki drugi dan. Pa se nasmehnem in z veseljem povem, da je to resnično najmanj, kar lahko v kuhinji postorim. Spečem domači kruh, v katerem ni umetnih dodatkov, barvil, nepotrebnega sladkorja in konzervansov. Kruh, ki je sestavljen iz moke, kvasa, soli in semen. Takšen kot ga imamo radi. 
Ja, speči domači kruh ni noben bav-bav. Je prijetno opravilo, ki vzame mnogo, mnogo manj časa kakor kuhanje kosila ali večerje. Nič lažjega!
Vzameš skledo, vanjo preseješ moko, ali pa tudi ne, dodaš kvas, žličko sladkorja in vodo, počakaš, da kipne, nato pa dodaš semena ali orehe, sol, žlico olja in vodo, ter sestavine temeljito zmiksaš oziroma pregneteš. Posodo pokriješ s kuhinjsko krpo in počakaš, da testo naraste na dvakratno svojo količino. To je približno ena ura ali več in v tej eni uri lahko postoriš marsikaj uporabnega, kot na primer: skuhaš kosilo, opleješ vrt, posadiš solato, zlikaš perilo ali pa odtečeš dnevno dozo teka. 
Nato testo ponovno pregneteš - jaz to storim kar ročno - oblikuješ hlebček ali hlebčke ali štručke, jih položiš na pekač obložen s peki papirjem in ponovno pokriješ s kuhinjsko krpo, da vzhajajo. Medtem časom temeljito segreješ pečico - na 250 stopinj, v katero nato položiš pekač. Kruh pečeš približno 45 minut, od tega prvih 15 minut na 250-tih stopinjah, nato pa do konca na 200 stopinjah. Pečen kruh postaviš na rešetko, da se ohladi in ga nato pospraviš v vrečko. 
Se mi je pa zadnjič zgodilo, da je bil kruh pečen takoooo pozno zvečer, da ni bilo več časa čakati, da se ohladi. Zavila sem ga v nekoliko večjo platneno krpo in ga zavila v vrečko. Zjutraj je bil odličen, svež in mehak.

Tale orehov kruh, pa pravkar jemo:

ENOTNI KRUH Z OREHI

Sestavine:

  • 70 dag enotne moke
  • pest orehov
  • kocka kvasa
  • žlička sladkorja
  • žlička soli
  • žlička olivnega olja
  • vroča voda












Print Friendly and PDF

1 komentar:

  1. Moja šibka točka,bomo ga jedli jutri.Gospa Vanja vam pa samo BRAVO!

    OdgovoriIzbriši