ponedeljek, 9. januar 2012

TIKVENIK

Bolgarija je tudi dežela zelenjave in vrtnin. Uporabljajo jih pri pripravi številnih jedi, tudi sladic. Ime sladice tikvenik izhaja iz bolgarske besede za bučo - tikva.

TIKVENIK

Sestavine:

za testo:
  • 1 kg moke
  • 1 žlička soli
  • 1 žlička olja
  • 1 žlička kisa
  • mlačna voda po potrebi

za nadev:
  • približno 3 kg buče
  • 1,1 dcl olja
  • pol zavitka cimeta
  • 200 g sesekljanih orehov
  • 1 žlica sladkorja
  • sol

Kadar recepti niso po naši meri jih nekoliko priredimo. Tudi tega sem. In sicer, najprej sem celotno količino delila z dva, kar pomeni, da sem spekla sladico le iz polovične mase. Tudi pri nadevu sem malo "pošvinglala" in sicer, naredila sem dvojno maso. V eni so bila le jabolka, v drugi pa so bile buče zmešane z dvema jabolkama. Aja, pa še nekaj. Niti pod razno nisem v nadev dodala olja. Tudi brez njeka je sladica super odlična!

Priprava:
Iz moke, olja, kisa, soli in mlačne vode sem zamesila srednje gosto vlečeno testo, ga po površini premazala z oljem in ga pustila počivati. Moralo bi počivati kakšne pol ure, a moje testo je počivalo približno dve uri. Nato sem testo razdelila na štiri dele in ga na tanko razvaljala. Morala bi ga razvleči, a tega ne znam. Kaj veš mogoče mi bo pa kdaj dano, da se tudi tega od nekoga naučim.

Nato sem si pripravila buče in jabolka in jih očistila. V posodi sem zamešala naribana jabolka in buče, dodala sem sladkor, cimet, sesekljane orehe in sol, ter vse sestavine dobro premešala.




Pripravljeni nadev sem potresla po razvaljanem testu in zvila v zavitek. To sem ponovila še tri krat.



 Vse štiri zavitke sem položila v pekač, jih na rahlo premazala z oljem, ter sladico pekla približno eno uro na 180 stopinjah. Ohlajen zavitek bi morala potresti s sladkorjem, a smo si ga privoščili kar brez.


Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar