torek, 12. januar 2010

POGUMNO V BOJ Z VRTNO KREŠO

Pred slabima dvema mesecema sem se prvič preizkusila v kaljenju vrtne kreše. Na kraj pameti mi ni padlo, da bo s temi drobnimi semeni takšna borba. Do konca. Katera bo zmagala. Ali ona ali jaz.

Prvo srečanje ni bilo nič kaj obetavno. Semena so se združila v eno samo kepo gostega gela in sluzi, ter mi v groznem smradu sporočila, da me nikakor ne bodo ubogala. Prva runda je romala v smeti.

Pa sem jih za silo pretentala in jih posejala na papirnat prtiček. Pognale so lepe, majhne zelene rastlinice s srčastimi listki.

Vendar zmaga še ni bila na moji strani. To sejanje mi nikakor ni ustrezalo. Rastlinice je bilo potrebno zalivati, da niso uvenela. Pa jih potem porezati, pa so se sprijela na škarje in frčala naokrog, pa spet zalivati,... Prekomplicirano!

In sem tuhtala dalje: "Seme lucerne je majhno - prav tako kakor seme kreše. Se ne sluzi. Če zmešam lucerno s krešo v razmerju 3 : 1 (npr. 3 žličke lucerne in 1 žlička kreše) bi morala biti količina sluzi toliko majhna, da se semena de bodo sprijela in bodo kalila."

Kot sem si zamislila sem storila. In končno ugnala tudi krešo.

Zmešala sem tri žličke semen lucerne in eno žličko semen kreše, upoštevala namig, ki mi ga je pred časom dala Ruth - kalčkova tovarnarka in sicer, da majhnih semen ni potrebno namakati. Vsa semena sem le fajn splahnila, jih vsipala v kalilno posodo, ter jih postavila v kalilni kotiček. Semena so ob rednem spiranju nakalila brez najmanjšega problema.

Tokrat so svoj okus ponudila sočni salati s hladnimi bučnimi njoki.


SALATA S KALČKI KREŠE, LUCERNE IN BUČNIMI NJOKInakaljena semena kreše in lucerne, bučni njoki, čebula, česen, paradižnik, sveži sir - feta, sol, poper, bučno olje, kis
Njoke skuham in jih ohladim. Dodam nakaljena semena, na kose narezan paradižnik in sir, čebulo, ter česen. Začinim s soljo in poprom, prelije z bučnim oljem in kisom, ter vse sestavine na rahlo zmešam.



OKUSNO, SOČNO, OSVEŽILNO IN ZDRAVO!!!
Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar