četrtek, 05. december 2013

VSAKDANJI KRUH, SEMENA IN ZAČIMBE

Vsakdanji kruh - to ne pomeni, da je vsak dan kruh enak. Danes je lahko aromatičen, jutri blag, za zajtrk je lahko posut s semeni, za večerjo s soljo. Te sestavine poskrbijo za pestrost košarice za kruh.

SOL
Sol je pri kruhu najpomembnejša začimba - za poln, zaokrožen okus je nepogrešljiva. Glede količine velja pekovsko praktično pravilo, da v krepke vrste kruha dodamo sol za 2% količine moke, pri 500 g moke torej 10 g soli. Groba morska sol in solni cvet sta čudovita kot posip.

JANEŽ, KORIANDER, KUMINA, KOROMAČ
Klasične začimbe, zlasti kruhom iz kislega testa dajo aromo in poskrbijo, da so lažje prebavljivi Po okusu lahko kruhu dodamo eno ali več začimb. Začimbe najbolje razvijejo aromo, če potrebno količino semen tik pred peko sveže stremo v možnarju ali zdrobimo v mlinčku za začimbe.

SONČNIČNA SEMENA
Ljubitelji zrnatih kruhov brez njih ne morejo. Sončnična semena poskrbijo za "ugriz" in aromo. Ker vsebujejo veliko maščob, jih ne moremo dolgo shranjevati, zato jih je bolje kupovati v majhnih količinah.

ČILI
Za ognjevit kruh je čili kakor nalašč. Naj bo posušen ali svež, zdrobljen v kosmiče ali zmlet v prah - kruh bo navdal s toplo ostrino. Toda pozor: odmerjajte ga previdno! Številne vrste čilijev so namreč zelo pekoče.

LANENO SEME
Semena navadnega lana ne teknejo samo v mislijih, temveč tudi v kruhu. Vsebujejo veliko zdravih maščobnih kislin omega-3. Laneno seme moramo vselej nekaj ur namakati v vodi, preden ga dodamo testu, sicer iz njega posrkaj vodo in kruh zaradi tega postane trd in suh.

MAK
Makovo seme se v pekarnah pogosto uporablja in sicer kot posip za svetle kruhe in kruhke. Seveda pa ga lahko zamesimo tudi v testo. Mlet mak hitro postane žarek, zato ga ne smemo predolgo shranjevati.

KONOPLJA
Semena stare kulturne rastline konoplje - cela ali zdrobljena - so imenitna zrna za kruh. Dobijo se oluščena ali neoluščena. Neoluščena so še posebej hrustljava. Sicer pa nimajo omamnega učinka.

BUČNA SEMENA
Velika temnozelena semena kruha, kruhkov in druščine ne poplemenitijo samo z barvno, temveč poskrbijo tudi za obilo arome. Kadar z njimi posujemo kruh, pazimo, da ga bomo med peko po potrebi pravočasno pokrili s pekovskim papirjem. Bučna semena se namreč hitro zažgejo in postanejo grenka.

SEZAM
Sezam je zdrav zaradi velike vsebnosti selena, vendar pri peki cenimo predvsem njegov okus. Ta se že okrepi, če semena v suhi ponvi popražimo, da se svetlo rjavo obarvajo. Če jih bomo uporabljali za posip, jih ni treba popražiti, saj bo za to poskrbela pečica.










Print Friendly and PDF

1 komentar: