petek, 10. januar 2014

KRAPCI

Ko sem pripravljala včerajšnjo objavo, so se mi tako pocedile sline in takoooo se mi je zahotelo nekaj sladkega, da sem takoj pobrskala po receptih in zvečer je že dišalo. Pekli so se krapci. Brez gluena in z dodatkom muškatne buče. 


KRAPCI

Sestavine:

  • 50 dag ajdove in koruzne moke
  • zravnana žlička soli, 
  • 3 dag kvasa,
  • ena žlica sladkorja za kvas, 
  • 10 dag margarine,
  • 3,5 - 4 dcl mleka
Nadev: 
  • 1,5 kg dobro odcejene skute,
  • kos naribane muškatne buče 
  • 35 dag oprane prosene kaše, 
  • 8 dl mleka, 
  • 2 jajci, 
  • 2 žlici pšeničnega zdroba, 
  • sladkor po okusu, 
  • noževa konica cimeta, 
  • ščep soli
  • toliko kisle smetane, da zmešamo sočen, vezan mehkejši nadev
Premaz:
  • 5 žlic mletih orehov
  • 5 žlic vroče vode
  • 3 žlice sladkorja
Kvas nadrobim v šalčko, ga posujem s sladkorjem in zalijem z vročo vodo. Nato ga dodam moki, margarini in soli, ter zalijem z vročim mlekom. Maso temeljito zmiksam, posodo pokrijem in počakam cca. pol ure, da naraste.

Nato testo z roko poravnam v dobro pomaščen velik pekač ali še bolje v veliko lončeno "tepsijo" (okrogel model) in počakam približno 20 minut, da nekoliko vzhaja. Testo obložim z nadevom. Rob testa naj bo malo debelejši, da se nadev ne izceja iz posode. 

Krapec dam takoj v pečico ali še bolje v krušno peč. Med peko po nadevu vsaj 2x pokapljam smetano. Z njo nadev polijemo tudi tedaj, ko je pecivo že pečeno. V pečici ga pustimo še toliko časa, da nadev smetano vsrka. Tako pečen krapec vzamem iz pečice, počakam, da se nekoliko ohladi in ga premažem z orehovo kašo. 

Priprava nadeva: prebrano in oprano kašo dam v vrelo mleko in jo skuham. Malo solim. Ohlajeni primešamo fino zdrobljeno skuto, naribano muškatno bučo, stepena jajca, zdrob, sladkor smetano in cimet.

No, osnovni recept ne vsebuje buče in uporablja navadno moko, a jaz sem ga nekoliko priredila. Pa kaj sem še naredila? Uporabila sem polovično količino za manjši pekač. Pšenični zdrob sem izpustila, kaša pa je bila kuhana na vodi, saj nam je ostala od včerajšnjega kosila. Prav tako peciva nisem med pečenjem prelivala s smetano, orehov nadev pa sem premazala takoj ko sem ga vzela iz pečice - hja, ni bilo časa čakati, da se ohladi. Pecivo je odlično, sočno in lahko.
Dober tek!!!! Mnjami!!!!









Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar