četrtek, 3. junij 2010

SEZONA NAMAKANJA

Ej, kako čas mineva! Že je tukaj junij in z njim tudi sezona namakanja. Vsega živega. Sadežev in zelišč.

Tokrat sem poskrbela, da bomo imeli pozimi na zalogi slasten domač bezgov sirup. V kozarec sem izmenično naložila plast bezgovih cvetov in plast sladkorja, do vrha kozarca. Na vrhu je vedno sladkor. Kozarec sem zaprla in ga postavila na sončno okensko polico. Tam ga bom pustila kakšen mesec dni, oziroma toliko časa, da se bo sladkor stopil. Nato ga bom odcedila in nalila v majhne stekleničke.

Drugi način izdelave sirupa je, da iz vode in sladkorja skuhamo gost sirup v razmerju 1:1. Sirupu dodamo koncentriran zeliščni čaj v razmerju 4:1 ( npr. 800 ml sirupa : 200 ml čaja).

Sirup pa lahko pripravimo tudi iz medu, ki ga rahlo stopimo in zmešamo v razmerju 1:1 (500 ml sirupa : 500 ml zeliščnega čaja).

Sirupe hranimo v stekleni embalaži v temnem in hladnem prostoru.



Print Friendly and PDF

4 komentarji:

  1. Za kaj je dober sirup iz prve variante? Kdaj in kako ga uporabljate?
    Hvala za vaše predloge in priznam, mnoge preiskusim tudi sama. Predvsem recepte, glede teka ( v katerem tako zelo uživate) pa vas ne morem posnemati. Imam poškodovano koleno in sem, žal, bolj prisilno na miru.
    Lep pozdrav iz Gorenjske!
    Milena

    OdgovoriIzbriši
  2. Ooo, kako sem vesela, ko slišim, da moji predlogi in nasveti najdejo plodna tla! Hvala!

    Tako sirup iz bezgovih cvetov, kot sirup iz smrekovih vršičkov uporabljamo pri prehladih. Včasih pa si ga kakšno žličko privoščimo kar tako - ker je dober!

    Pozdrava iz Štajerske!

    OdgovoriIzbriši
  3. Vi ste tako polni idej, to je sigurno pogojeno z vašo aktivnostjo, o tem sem prepričana. Manj imamo časa, bolj kvalitetno, ga izrabimo in obratno.
    Imate mogoče recept za bezgovo šabeso? Mi smo doma tako imenovali tisto bezgovo pijačo, ki je bila polna plina. Mogoče pa kdo od bralk oz. bralcev pozna postopek in ga posreduje.
    Hvala in lep pozdrav!
    Alenka

    OdgovoriIzbriši
  4. Ej, recepta za bezgovo šerbeso pa res ne poznam.

    Skratka, če ima kdo recept za omenjeno pijačo naj nam izda skrivnost!

    Uživajte!

    OdgovoriIzbriši