torek, 23. marec 2010

VRSTE TEKOČIN


Pijače delimo v tri skupine:
- hipotonične
- izotonične
- hipertonične

HIPOTONIČNE PIJAČE
So manj skoncentrirane kot telesne tekočine, zato jih hitro absorbiramo in so koristne tako pred začetkom vadbe kot med samo vadbo. Te pijače ponavadi vsebujejo manj kot 4 g ogljikovih hidratov na 100 ml tekočine.

IZOTONIČNE PIJAČE
V njih je koncentracija raztopljenih delcev enaka kot v telesnih tekočinah. Ponavadi vsebujejo 4 – 8 g ogljikovih hidratov na 100 ml tekočine. Lahko jih pijemo pred vadbo, med njo in po njej. Veljajo pa za najboljšo izbiro, ker nam zagotovijo tekočino in ogljikove hidrate, vendar jih telo hitro absorbira. Telo rehidrirajo in učinkoviteje zmanjšajo morebitno dehidracijo kot hipotonične pijače. Poleg tega omejene zaloge ogljikovih hidratov oskrbijo z novo »pošiljko« in lahko izboljšajo kakovost vadbe.

HIPERTONIČNE PIJAČE
V hipertoničnih pijačah je koncentracija raztopljenih delcev večja kot v telesnih tekočinah. Telo jih absorbira počasi, zato so priporočljive po koncu vadbe, kadar nadomestitev izgubljene telesne tekočine ni prednostna naloga. Hipertonična pijača vsebuje več kot 8 g ogljikovih hidratov na 100 ml tekočine.


SKRATKA
Hipotonične in izotonične pijače hitro absorbiramo, zato so priporočljive kadar moramo poskrbeti za hitro rehidracijo – ponavadi je to pred vadbo in med njo.
Hipertonične pijače absorbiramo počasneje, zato so primernejše, kadar je nadomeščanje tekočine lahko počasnejše.


SADNI NAPITEK JAGODA - KIVI
jagode, kivi

Sadje očistim, narežem in zmiksam. V par minutah je pijača gotova!


Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar