sreda, 03. marec 2010

IZOBLIKUJMO NAVADO, KI TRAJA


Za mnoge je tek ali izvajanje kakšne druge športne dejavnosti nekaj, kar so mislili da bodo počeli in okrog česar znajo zagnati takšen vik in krik, vendar dalje kot do razmišljanja nikoli ne pridejo. Marsikdo se dvakrat ali trikrat sicer odpravi na tek, vendar kaj kmalu ga začetni impulz mine.

Pa vendar se navade, ki trajajo le dajo izoblikovati:

Postavimo si mejo
Kadar se moramo k nečemu obvezati, si lahko pričnemo prigovarjati razne zapovedi, kot na primer: »Bom začel teči, …« Skratka, enostavneje si je v »duhu« - miselno predstavljati, da se bomo nečesa lotili v točno določenem bližnjem roku. Na primer čez tri tedne ali pa čez štirinajst dni. Na nek način se lahko poigramo z mislimi in izvedemo majhen trik. Obveznost lahko postavimo v točno določen termin, ter o njej vsaki dan razmišljamo. Ko bo tisti »točno določeni« čas prišel bo dejansko lažje to dejanje storiti kakor pa ne.


Bodimo realni
Daleč preveč dobrih namenov je lahko obsojenih na propad, če si zadamo previsoke - nerealne cilje, kot na primer, da moramo biti tako dobri kot ostali. Postaviti se moramo na realna tla, se oceniti in pričeti graditi na takšni osnovi. Če to pomeni, da je potrebno pričeti z hojo, ter šele za tem razvijati svojo tekaško bazo, potem naj tako tudi bo. Ni važno kakšna je začetna aktivnost – glavno je, da jo izvajamo redno.

Navada je železna srajca
Enako kot občutek za lakoto, ki nas vsaki dan približno ob istem času odpelje proti kuhinji lahko ob rednem izvajanju aktivnosti izoblikujemo notranji občutek za tek, ki nas bo vsaki da opomnil, da nam nekaj manjka – da potrebujemo gibanje.

Vodimo tekaški dnevnik
Vodenje tekaškega dnevnika nam lahko pomaga kar na nekaj področjih. Prvo kot prvo, potrebno se je vsesti, razmisliti kje in kako dolgo želimo teči, katere prireditve želimo obiskati in morda dobimo tudi kakšno lepo idejo za prihodnjo tekaško turo. Dnevnik položimo na vidno mesto in nanj vidno označimo vsako izvedeno aktivnost. Neoznačeni dnevi nas bodo kaj kmalu opomnili na nerednost, kar pomeni – zmigaj se!

Pokličimo prijatelja
Nekateri niso radi sami. V tem primeru je tek s prijatelji eden izmed načinov kjer pozabimo na napore, se poveselimo, poklepetamo ter si izmenjamo nasvete in tekaške ideje.

Vsakič drugače
Naredimo si tek zanimiv, vsakič drugačen in pester. S kombiniranjem fartleka, intervalnih tekov, tekem in dolgih tekov dosežemo , da so posamezni tekaški tedni popolnoma različni. Spreminjajmo lokacijo. Danes izberimo tek navkreber, jutri ravnico, spet tretji dan gozd,…

Uživajmo v trenutkih
Vsaka minuta, ki jo preživimo na teku naj bo cenjena, saj so to tiste redke priložnosti, ki jih preživimo sami s seboj. Uživajmo na svežem zraku, v naravi in v gibanju.


Print Friendly and PDF

Ni komentarjev:

Objavite komentar