sreda, 10. marec 2010

SLANA ŠPINAČNA PITA PRVIČ IN ZADNJIČ


Ni ga bolj preprostega opravila, kakor vsaki dan skuhati topel obrok. Bodisi je to kosilo ali pa večerja. Vendar vsak ljubi dan skuhati nekaj dobrega, drugačnega kakor včeraj in predvčerajšnjim, za športnike in predvsem zdravega.

Pa vendar le ni tako hudo! Le malo lastne kreativnosti, ustvarjalnosti, radovednosti in želje po novem znanju je potrebno uporabiti. Stopiti iz togih in zabetoniranih okvirov navade in se premakniti v svet drugačnosti in neznanega.
Mnogokrat sem prav presenečana in začudena, ko v pogovoru o kuhariji ugotovim, da se mnogi gibajo le v ozkem krogu pohanih zrezkov, restanega krompirja in zelene solate. Kje pa je vse ostalo?

Tokrat sem izbrskala tale recept za slano špinačno pito. Na prvi pogled okusna, sočna in nekoliko drugačna jed. Za marsikoga prava poslastica, ki pa ni bila po meri naših želodcev. Testo je premastno in težko. Obleži v želodcu. Nadev je sicer sočen a prav tako nekoliko premasten. Pa še preveč sira je bilo gor.

Kdor želi naj poskusi:


SLANA ŠPINAČNA PITA

TESTO
125 g masla, 250 g moke, cca. pol deci mleka, ščepec soli, eno jajce

NADEV
500 g špinače, česen, dve čebuli, 150 g naribanega sira, 2 jajci, sladka smetana, mleko, muškatni orešek, sol, poper, feferon

Testo sem naredila tako, da sem na drobno narezala maslo in ga zamešala v mešanico moke in soli. Mešanico sem mešala tako dolgo, da se je maslo fajn sprijelo z moko. Nato sem dodala še rumenjak in mleko, zmiksala, oblikovala v kepo, zavila v folijo ter postavila za kakšne pol ure v hladilnik.

Medtem, ko je testo počivalo sem pripravila nadev, tako da sem najprej na olivnem olju zlato-rumeno prepražila čebulo. Nato bi morala dodati oprano in narezano špinačo, a ker le-te nisem imela sem uporabila tisto iz zmrzovalnika. Seveda sem jo prej odmrznila. Špinači in čebuli sem dodala česen, ter vse skupaj še kakšnih par minutk pražila. Nadev sem odstavila in pustila, da se nekoliko ohladi.

Iz hladilika sem vzela testo, ga razvaljala, ter razgrnila po pekaču obloženem s peki papirjem. Na vrh sem razporedila špinačni nadev, potresla z naribanim sirom, ter na koncu prelila z mešanico mleka, smetane in začimb. Za okras in izostritev okusa sem uporabila na kolobarje narezane domače feferone.

Pito sem pekla približno eno uro na 180 stopinjah.



... POIZKUSITE IN OCENITE!!!
Print Friendly and PDF

3 komentarji:

  1. ta nadev je zelo močan, jaz dam samo špinačo na list testa in polijem z kislo smetano zmešano z 2 jajci in pride taka bolj lahka pita..če imam domačo skuto zamenjam z smetano...
    lp

    OdgovoriIzbriši
  2. Probaj raje z vlečenim testom za podlago - nekaj listov, ki jih premažeš z mešanico vode in malo olja. V nadev pa daj nepasirano skuto in malo naribanega parmezana.

    OdgovoriIzbriši